5.6.10

irrawaddy interview with Saw Wai

“တကမၻာလံုး ႀကိဳက္တဲ့ အမွန္တရား အလံ လႊင့္ထူခဲ့တယ္”
Saturday, June 05 ဧရာဝတီ

ကဗ်ာဆရာ ေစာေဝသည္ ျဖဴးမိတ္ေဆြမ်ား စာၾကည့္အသင္းကုိ ဦးေဆာင္ခ့ဲသူ တဦး ျဖစ္ၿပီး အသင္း၏ စာေပဆုေပးပြဲမ်ား ႏွစ္စဥ္ က်င္းပေရးအတြက္ စီစဥ္ခ့ဲသူ တဦး ျဖစ္သည္။ HIV/AIDS ကူးစက္ခံရသည့္ မိဘမဲ့ ကေလးမ်ား ရန္ပံုေငြအတြက္ ကဗ်ာ ႐ြတ္ဆိုပြဲမ်ားကိုလည္း ရန္ကုန္၊ မႏၲေလးၿမိဳ႕မ်ားတြင္ တားဆီးပိတ္ပင္မႈမ်ား ၾကားမွ စီစဥ္ခဲ့သူ တဦးလည္း ျဖစ္သည္။

၂၀၀၉ ခုႏွစ္တြင္ အေမရိကန္ အေျခစိုက္ လူ႔အခြင့္အေရး အဖြဲ႔ႀကီး ျဖစ္သည့္ Human Rights Watch က ကဗ်ာဆရာ ေစာေ၀ ကုိ Hellman/ Mammett ဆု ခ်ီးျမႇင့္ခ့ဲသည္။

ကဗ်ာဆရာေစာေဝသည္ “အာနာ ႐ူးႀကီး မႉးႀကီး သန္းေရႊ” ဟူသည့္ စကားလုံး မ်ား ပါေသာ ကဗ်ာကို ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလ ၂၁ ရက္ေန႔ထုတ္ အခ်စ္ဂ်ာနယ္၌ ေရးသားခဲ့ ေသာေၾကာင့္ ေထာင္ဒဏ္ ၂ ႏွစ္ က်ခံခဲ့ရၿပီး ေထာင္တြင္း၌ စုစုေပါင္း ၂၈ လခန္႔ ေနခဲ့ရသည္။ ေမလ ၂၆ ရက္ေန႔က ျပန္လည္လြတ္ေျမာက္လာေသာ ကဗ်ာ ဆရာ ေစာေဝ၏ ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္မည့္ အႏုပညာႏွင့္ လူမႈေရးလုပ္ငန္းမ်ား အေၾကာင္းကို ဧရာဝတီ သတင္းေထာက္ ေအးခ်မ္းေျမ့က ေမးျမန္း ထားပါသည္။

ေမး။ ။ ျပည္တြင္းမွာလည္း မဂၢဇင္းေတြက အင္တာဗ်ဴး စ လုပ္လာၿပီဆုိေတာ့ ကိုေစာေဝရဲ႕ အင္တာဗ်ဴးကို ျပည္တြင္း မီဒီယာေတြမွာ ေဖာ္ျပခြင့္ရပါ့မလား။

ေျဖ။ ။ ျပည္တြင္း သတင္းမီဒီယာ ေတြကေတာ့ လာၿပီး ေမးျမန္းၾကတယ္။ ေမးတဲ့အခါ က်ေနာ္ ကိုယ္တိုင္ကလည္း ေထာင္ ထြက္ဆိုေတာ့ ဘာပဲေျပာေျပာ ဆုိးတာေတြ မ်ားမွာပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဆိုးတာေတြကို ေျပာေနရင္ ေရွ႕ဆက္လို႔ မရမယ့္ အတူတူ ေတာ့ က်ေနာ္ ေကာင္းတဲ့ အခ်က္ေလးေတြပဲ ေရြးေျပာပါ့မယ္ဆိုၿပီး ေျပာလိုက္တယ္။ ေျပာတဲ့ဟာေတြ အားလံုးကို ယူသြားပါ တယ္။ တင္ၾကည့္မယ္ေပါ့။ ႀကိဳးစားမယ္ေပါ့။ သူတို႔ဘက္ကေတာ့ ရႏိုင္တယ္လို႔ ယံုၾကည္တယ္ေပါ့။ ဘာျဖစ္လို႔ ရႏိုင္တယ္လို႔ ယံုၾကည္လဲဆိုရင္ အခု ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲ အၿပီးမွာေတာ့ ထိုက္သင့္တဲ့ လြတ္လပ္မႈေလးေတြ ရလာမယ္လို႔ ေျပာၾကတယ္။ က်ေနာ္လည္း ေထာင္ထဲမွာ ဖတ္ရတယ္။ သူတို႔ကလည္းေျပာတယ္။ သူတို႔ကလည္း ရႏိုင္မယ္လို႔ ယံုၾကည္ၿပီး က်ေနာ့္ကို ေမး တာပါ။

ေမး။ ။ အႏုပညာအလုပ္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ကိုေစာေဝ ဘာေတြ စလုပ္ဖို႔ စီစဥ္ထားလဲ။

ေျဖ။ ။ အႏုပညာ အလုပ္ကေတာ့ က်ေနာ္ ေထာင္ထဲမွာ ကဗ်ာ ေရးလာတာေတြရွိတယ္။ ေနာက္ စာတမ္းေလး တခုလည္း ျပဳစုလာတယ္။ ေခတ္ေပၚ အႏုပညာနဲ႔ ေခတ္ေပၚ နိမိတ္ပံုဆိုတဲ့ စာတမ္းေလး။ အဲဒီစာတမ္းေလးကိုလည္း က်ေနာ္ အေခ်ာ သတ္မယ္ေပါ့။ ေနာက္ စာေပနယ္မွာ ကဗ်ာ အစရွိသျဖင့္ေပါ့၊ ေဆာင္းပါး၊ ၀တၱဳတိုေလးေတြလည္း ေရးမယ္ေပါ့။ ပုဒ္ေရ ေတာ္ ေတာ္ မ်ားမ်ား ၅၀ ေက်ာ္ေလာက္ လုပ္လက္စ ဟာေလးေတြကိုလည္း လံုးခ်င္းထုတ္ဖို႔ က်ေနာ္ ေထာင္မက်ခင္ ကတည္းက လုပ္ေနတာရွိတယ္။ အဲဒါေလး လုပ္ရင္း ေထာင္က်သြားတာ။ အဲဒါကို ၀တၳဳတို ေပါင္းခ်ဳပ္ေလးထုတ္ဖို႔ ႀကိဳးစားမယ္ေပါ့။ ဒါက တကိုယ္ေရ အႏုပညာ ျဖတ္သန္းမႈေပါ့။ လူမႈေရးအေနနဲ႔ကေတာ့ အျဖဴေရာင္သက္တံကို က်ေနာ္ ဆက္ၿပီးေတာ့ ရွိၿပီးသားေရာ၊ အင္အားသစ္ေတြပါ ျဖည့္ၿပီးေတာ့ လိုအပ္တဲ့ ဘယ္ေနရာမဆို သြားခ်င္တယ္။ ဘာအခက္အခဲ ဘာျပႆနာမွ မရွိဘူးဆိုရင္ ေတာ့ က်ေနာ္ အဲဒါလည္းလုပ္သြားခ်င္တယ္။

ေမး။ ။ ခုနက ေျပာသြားတဲ့ ေခတ္ေပၚအႏုပညာနဲ႔ ေခတ္ေပၚနိမိတ္ပံုဆိုတဲ့ စာတမ္းေလးက ကိုေစာေဝ ေထာင္က်သြားရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းနဲ႔မ်ား ပတ္သက္ ေနမလား။

ေျဖ။ ။ မပတ္သက္ဘူးလို႔ေတာ့ ေျပာလို႔မရဘူး။ ေထာင္က်မွ အခ်ိန္လည္းရေတာ့ ေရးျဖစ္သြားတာေပါ့။ အရင္ကတည္းက က်ေနာ္ ပ်ိဳးထားတာ ရွိပါတယ္။ အင္စေတာ္ေလးရွင္း ေပၚလစီတို႔၊ ပါေဖာင္းမန္႔ ေပၚလစီတို႔၊ အင္စေတာ္ေလးရွင္း႐ႈိးတို႔ဆို က်ေနာ္ ျမန္မာျပည္မွာ စခဲ့တယ္လို႔ ေျပာလို႔ရတယ္။ က်ေနာ္ စခဲ့တာေလးေပၚမွာ တစိုက္မတ္မတ္ လုပ္ခ်င္တာနဲ႔ အဲဒါေလး ကိုအေျခတည္ၿပီး ေခတ္ေပၚအႏုပညာရဲ႕ နိမိတ္ပံု စာတမ္းေလးကို ေရးျဖစ္တာပါ။

ေမး။ ။ အဲဒီအထဲမွာ ဘယ္လို အေၾကာင္းအရာေတြ ပါလဲ။ အင္စေတာ္ေလးရွင္းရယ္၊ ကဗ်ာရယ္ ကို အဓိက ထားတာလား။

ေျဖ။ ။ အဲဒီ ၂ ခု ဆိုတာထက္ ကမၻာႀကီးက ေျပာင္းလဲလာတဲ့ အႏုပညာ အခင္းအက်င္းကိုလည္း က်ေနာ္က ဘယ္လို ေတြ႔ရွိလဲဆိုေတာ့၊ ဖန္းတီးမႈေတြ မ်ဳိးစံုရွိတဲ့ေနရာမွာ တခ်ဳိ႕က ႏိုင္ငံေရး ဖန္တီးမႈျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္၊ တခ်ဳိ႕က သဘာ၀ ပတ္၀န္း က်င္ကို ခံစားၿပီးေတာ့ ဖန္တီးတဲ့ ဖန္တီးမႈ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္၊ တခ်ဳိ႕က စီးပြားေရး ေအာင္ျမင္မႈ၊ မေအာင္ျမင္မႈ၊ အခက္အခဲ၊ ေခ်ာင္လည္မႈ အဲဒါေတြကို မီးေမာင္းထိုးျပတဲ့ ဖန္တီးမႈ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္ေပါ့။ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ အမ်ဳိးအစား နည္းနည္းျပန္႔လာတဲ့ သေဘာကို က်ေနာ္ ေတြ႔ရတယ္ေလ။ စီးပြားေရး အေၾကာင္းနဲ႔ အႏုပညာေတြ ထပ္လာတာ ေတြ႕ရတယ္။ အဲဒါေတြက အင္စေတာ္ေလးရွင္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ပါေဖာမန္႔ ျဖစ္ခ်င္လည္းျဖစ္မယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ကဗ်ာထဲမွာတင္ပဲ သက္ေရာက္ရင္ သက္ေရာက္ေနမယ္။ တျခားေသာ အႏုပညာ တခုမွာပဲ တျခားပံုစံ အျဖစ္ ေပၚထြက္လာတာ ေတြ႔ခ်င္လည္း ေတြ႕ရမယ္။ အဲဒါေလးေတြကို အေျချပဳၿပီးေတာ့ က်ေနာ္က အသစ္အသစ္ေသာ ေတြ႔ရွိမႈမ်ားနဲ႔ ျမန္မာျပည္ရဲ႕အေနအထား၊ က်ေနာ္ ျဖတ္သန္းေနရတဲ့ အႏုပညာခရီးလမ္းေၾကာင္းနဲ႔ အဲဒါေလးေတြကို ျခယ္ၿပီး ေထာင္ထဲမွာ ေရးျဖစ္တာေပါ့။

ခုနက ႏိုင္ငံေရး အေၾကာင္းအရာဆိုရင္ေတာ့ ကမၻာအရပ္ရပ္မွာလည္း ရွိခဲ့တာပဲ။ အဲဒီလိုေခတ္ေတြက ဘုရင္ေတြ၊ သမၼတေတြ၊ ၀န္ႀကီးေတြကို အမွန္ကိုေရာက္ေစခ်င္လို႔ ကဗ်ာဖြဲ႕ၿပီး ေရးခဲ့တာေတြလည္း ရွိခဲ့တာပဲ ဆိုေတာ့ အဲဒါမ်ဳိးေလးေတြကို က်ေနာ္က ျခယ္ၿပီးေရးမယ္လို႔ စိတ္ကူးထားတာေပါ့။ ခုနကေျပာတဲ့ အမ်ဳိးအစားေတြကေတာ့ ခပ္မ်ားမ်ား ပါမွာေပါ့။

ေမး။ ။ ေခတ္ေပၚအႏုပညာ ဆိုတာက အရမ္းလည္း က်ယ္ျပန္႔တယ္၊ အရမ္းလည္း ေလးနက္တယ္လို႔ ေျပာရမယ္ ထင္တယ္။ အဲဒီေတာ့ က်မတို႔ ႏိုင္ငံက စာေပစိစစ္ေရးလို တင္းက်ပ္တဲ့ ေနရာတခုကို ခ်ဥ္းကပ္တဲ့အခါ ေခတ္ေပၚ အႏုပညာနဲ႔ ခ်ဥ္းကပ္ရင္ လြယ္ကူပါ့မလား။ စာေပစိစစ္ေရး ဆိုတာက သိပ္နားလည္ လြန္းလို႔ ျပႆနာရွိႏိုင္သလို၊ လံုး၀ နားမလည္ ရင္လည္း ျပႆနာရွိတယ္ မဟုတ္လား။

ေျဖ။ ။ က်ေနာ္ကေတာ့ အဲဒီေမးခြန္းကို ေထာက္ခံတယ္လို႔ အရင္ေျပာမယ္။ အဲဒီေမးခြန္ကို ျပန္ေျဖခ်င္တာကေတာ့ က်ေနာ့္ ကိုယ္ပိုင္ ခံစားမႈ၊ က်ေနာ့္ ကိုယ္ပိုင္ အေတြးအေခၚနဲ႔ပဲ ေျပာခ်င္တယ္။ စာေပစိစစ္ေရး အဟန္႔အတား ရွိတယ္လို႔ပဲ က်ေနာ္ ေျပာင္ေျပာပါရေစေတာ့။ ဒါေပမယ့္ ဒီ အဟန္႔အတား တအားရွိလို႔ အႏုပညာသစ္ေတြ မဖန္တီးေတာ့ဘူး ဆုိရင္ ရပ္သြားမွာ ေပါ့။ အဲဒီအဟန္႔အတားကို က်ေနာ္တို႔ ဘယ္လိုေက်ာ္လႊားမလဲ ေက်ာ္လႊားတဲ့ေနရာမွာ အညင္သာဆံုး၊ အသိမ္ေမြ႕ဆံုး၊ လူလည္း နားလည္ေအာင္၊ စာေပစိစစ္ေရးလည္း နားလည္ေအာင္ အဲဒီလို က်ေနာ္တို႔က ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးေတာ့ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ေဖာ္ေဆာင္သြားရင္ မၾကာေတာ့တဲ့ ကာလမွာ ေခတ္ေပၚ အႏုပညာဆိုတဲ့၊ ေခတ္ကို ထင္ဟပ္တဲ့ အႏုပညာေတြဟာ ဘယ္လို အေၾကာင္းအရာနဲ႔မဆို ထြက္လာႏိုင္တယ္လို႔ေတာ့ က်ေနာ္ ယံုၾကည္တယ္။ က်ေနာ္က အဲဒီ ယံုၾကည္မႈနဲ႔ သြားေနတာ။

ေမး။ ။ ျမန္မာျပည္မွာက ေခတ္အဆက္ဆက္ ကိုေစာေဝ အပါအ၀င္ေပါ့၊ ဒီလိုမ်ဳိး ထုတ္ေဖာ္ ေရးသားရတာ အခက္အခဲေတြ ရွိတဲ့အခါက်ေတာ့ နိမိတ္ပံုေတြနဲ႔ အမ်ဳိးမ်ဳိး သြယ္၀ိုက္ျပတဲ့ နည္းေတြနဲ႔ အႏုပညာကို ဖန္တီးရတာမ်ဳိးေတြ ရွိတယ္။ စာေပနယ္ ရယ္လို႔ မဟုတ္ဘဲ တျခားအႏုပညာ နယ္ေတြေရာမွာပါ ရွိေနတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဒီလို သြယ္ဝိုက္ ဖန္တီးရတဲ့ အႏုပညာ သမား ေတြ အေပၚမွာ ကိုေစာေဝ အေနနဲ႔ ဘာေျပာခ်င္လဲ။

သူတို႔ကို က်ေနာ္ ကိုယ္ခ်င္းစာတယ္။ ဒီအခက္အခဲႀကီးကို ႏွလံုးသားကေရာ၊ ဦးေႏွာက္ကပါ ေက်ာ္ျဖတ္ေနရတဲ့ အတြက္ ပိုၿပီး ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးလည္း ျဖစ္ေစတယ္။ အဲဒီလိုမျဖစ္ေစခ်င္ဘူး။ အဲဒီလို မျဖစ္ေစဖို႔ ဆုိရင္ ခုနက ေျပာတဲ့ မည္သည့္ ေခတ္မွာမဆို၊ မည္သည့္ အစိုးရလက္ထက္မွာ မဆို ဒီ အႏုပညာေတြကို ဟန္႔တားေနမယ့္ ဟာေတြကို က်ေနာ္တို႔ အမွန္တရားနဲ႔ ေခတ္ေပၚ ဆိုတဲ့ အသစ္အသစ္ေသာ အႏုပညာေတြကို ဖန္တီးမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ႏွလံုးကို ေသေသခ်ာခ်ာေလး ေမြးယူၿပီး ညီညီ ညြတ္ညႊတ္ ေလး ျဖတ္သန္း မယ္ဆိုရင္ တေန႔ ရလာပါလိမ္႔မယ္လို႔ပဲ ေျပာပါရေစ။

ေမး။ ။ ကိုေစာေဝ ေစာေစာက ေျပာတဲ့ လူမႈေရး လုပ္ငန္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔၊ ေထာင္ထဲမွာ ရွိစဥ္ကေရာ ကိုေစာေဝရဲ႕ အျဖဴေရာင္ သက္တံ အဖြဲ႔သားေတြက လႈပ္ရွားမႈေတြ ရွိေနခဲ့လား။ သူတို႔ေတြ အလုပ္ေတြ လုပ္ျဖစ္ေနတုန္းပဲလား။

ေျဖ။ ။ အျဖဴေရာင္သက္တံဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ မလႈပ္ရွားၾကေပမယ့္၊ နာဂစ္မွာဆို က်ေနာ္ ေထာင္ထဲမွာ ဖတ္ရပါတယ္၊ အျဖဴေရာင္သက္တံ အဖဲြ႕ထဲမွာပါတဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြ အားလံုး တေယာက္မွ က်န္ေနခဲ့တာ မရွိဘူး။ နာဂစ္လႈပ္ရွားမႈမွာ အကုန္လံုး ပါ၀င္ၾကတယ္။ ပါ၀င္တဲ့ အထဲမွာ ထူးထူးျခားျခား ေထာင္ထဲ ၀င္လာရတဲ့ အထိ ေဆာင္ရြက္ခဲ့တာကေတာ့ ကုိသူရ (ေခၚ) ဇာဂနာ၊ ေနာက္ၿပီး ကိုေဇာ္သက္ေထြး၊ ေနဘုန္းလတ္။ ေနဘုန္းလတ္က အျဖဴေရာင္ သက္တံကမဟုတ္ေပမယ့္ သူလည္း လူမႈေရး လုပ္ငန္းေတြမွာ ထုိက္သင့္တဲ့ ပံ့ပိုးမႈေတြကို ကိုသူရနဲ႔ တဲြၿပီး လုပ္တယ္။ ေျပာရရင္ေတာ့ အမ်ားႀကီးပါပဲ။

အျဖဴေရာင္သက္တံလုိ႔သာ ေခါင္းစဥ္မခံတာ၊ သူတုိ႔နည္း သူတုိ႔ဟန္နဲ႔ ဒီ ပရဟိတ လႈပ္ရွားမႈေတြေတာ့ က်ေနာ္ ေထာင္က် ေနတုန္းမွာလည္း ရပ္နားထားတာ မရွိပါဘူး။ သူတုိ႔ႏုိင္သေလာက္၊ စြမ္းသေလာက္၊ အခြင့္အေရး ရသေလာက္၊ က်ေနာ္တုိ႔ ႏုိင္ငံကလည္း အခြင့္အေရးဆုိတာ သိပ္အေရးႀကီးတာကိုး၊ အခြင့္အေရး ရသေလာက္ နယ္ပယ္ အသီးသီးက လုပ္ေန ၾက တယ္။ က်ေနာ္ ေထာင္ထဲကေန ေက်နပ္၊ ၾကည္ႏူးၿပီးေတာ့ ဒီအႏုပညာရွင္ေတြကို သာဓု အၿမဲေခၚမိတယ္။

ေမး။ ။ ဒီနာမည္နဲ႔ပဲ ကဗ်ာရြတ္ပဲြေတြ ဆက္လႈပ္ရွား သြားမလား။

ေျဖ။ ။ ဟုတ္ကဲ့။ ဒီနာမည္နဲ႔ပဲ က်ေနာ္က အႏုပညာ အသစ္ေတြကို တင္ျပရင္းနဲ႔ လူမႈေရးလုပ္ငန္းေတြ လုပ္ခ်င္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီနာမည္အေပၚမွာ ဘယ္လိုသက္ေရာက္မလဲ၊ မသက္ေရာက္ဘူးလဲ ဆုိတာကေတာ့ ေစာင့္ၾကည့္ရမွာေပါ့။

ေမး။ ။ ေထာင္ထဲမွာလည္း စာဖတ္ခြင့္၊ စာေရးခြင့္ ရခဲ့တယ္လို႔ ဆိုရမွာေပါ့။ ဟုတ္လား။

ေျဖ။ ။ က်ေနာ္ စာဖတ္ခြင့္လည္း ရပါတယ္၊ စာေရးခြင့္လည္း ရတဲ့အျပင္ကို အထူးျခားဆံုးက ... ေထာင္ထဲမွာ က်ေနာ္တုိ႔ ၅ (ည) လုိ႔ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ႏုိင္ငံေရး ပုဒ္မ၊ သူတုိ႔ တရား၀င္ အေခၚကေတာ့ သီးသန္႔ … အဲဒီလို လူေတြ တခါမွ မရဘူးတဲ့ အခြင့္အေရးကို က်ေနာ္ စာေရးၿပီး တရား၀င္ ေတာင္းဆုိပါတယ္။ က်ေနာ္ စာၾကည့္တုိက္ လုပ္ခ်င္တယ္လုိ႔ ေျပာတဲ့ အခါမွာ အင္းစိန္ေဆးရံုမွာ စာအုပ္ေပါင္း ၁၀၀၀ ေက်ာ္နဲ႔ စာၾကည့္တုိက္ ဖြင့္ခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလုိပဲ ရမည္းသင္း မွာလည္း စာအုပ္ ၁၀၀၀ ေလာက္နဲ႔ စာၾကည့္တုိက္ ဖြင့္ခြင့္ရပါတယ္။ အင္းစိန္ေထာင္မွာေတာ့ စာဖတ္တဲ့ အင္အားက အင္မတန္မွ ေကာင္းၿပီး ေတာ့ အျပင္က စာၾကည့္တုိက္ ထက္ေတာင္မွ က်ေနာ္ ေက်နပ္ခဲ့ရတယ္။ ရမည္းသင္းမွာကေတာ့ စာဖတ္တ့ဲ အင္အားက နည္းတယ္။ တျဖည္းျဖည္း ဆဲြေခၚလာတဲ့အခါမွာ ၁၈ လမွာ ေတာ္ေတာ္ တက္လာပါတယ္။ အခုဆုိရင္ အက်ဥ္းသား ၄၀၀ ရွိတဲ့ ေနရာမွာ တေန႔ကို ၁၂၀ ေလာက္အထိ စာဖတ္ႏႈန္း တက္လာပါတယ္။ အဲဒါေလး တခုကေတာ့ က်ေနာ္ေထာင္ထဲမွာ လုပ္ခဲ့တဲ့ ပရဟိတ အလုပ္လုိ႔ ေျပာမလား၊ ဒါမွ မဟုတ္ စာေပဒါနလုိ႔ ေျပာမလား အဲဒါေတြကို လုပ္ခဲ့ပါတယ္။

ေမး။ ။ တျခားႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေတြေရာ စာဖတ္ခြင့္၊ စာေရးခြင့္ရလား။

ေျဖ။ ။ က်ေနာ္နဲ႔ ေနခဲ့တဲ့ လူေတြ ရပါတယ္။ အင္းစိန္မွာ ေနတုန္းကလည္း ထုိက္သင့္သေလာက္ စာဖတ္လုိ႔ရပါတယ္။ စာေရးမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ ခြင့္ျပဳခ်က္ေတာင္းၿပီး ေရးရင္ စာရြက္တုိ႔ ေဘာလ္ပင္တုိ႔ ေပးပါတယ္။

ေမး။ ။ ကိုေစာေဝ ေထာင္ထဲမွာ ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ လြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆုိခဲ့တဲ့ အတြက္ ဆု ရခဲ့တယ္။ ဒီ ဆုရခဲ့တဲ့ အေပၚ ဘယ္လုိခံစားရလဲ။

ေျဖ။ ။ ဆုက က်ေနာ္ေပ်ာ္တာထက္ ဆုေပးတဲ့လူေရာ၊ ဆုကို ရရွိတဲ့လူေရာ၊ ဆုအတြက္ လက္ခုပ္တီးေပးတဲ့ လူေတြကိုေရာ အဖိုးတန္ေအာင္ လုပ္ႏုိင္ဖုိ႔ အေရးႀကီးတယ္လို႔ ထင္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီလုိ ဆုေပးျခင္းအားျဖင့္ ၁ ကေတာ့ ေထာင္ထဲမွာ ရွိေန တဲ့ အက်ဥ္းသားအားလံုးကို အင္မတန္မွ အားရွိေစတယ္။ ၂ ကေတာ့ တတုိင္းျပည္လံုးေပါ့။ ဒီမုိကေရစီ အျပည့္အဝ ရတဲ့ တုိင္းျပည္မွာ ရွိေနတဲ့ လူေတြကေန က်ေနာ္တုိ႔ကို ေထာက္ပံ့တဲ့၊ အားေပးတဲ့ အင္အားတရပ္လို႔ က်ေနာ္ျမင္ပါတယ္။ ဂုဏ္ လည္း ယူပါတယ္၊ ေက်လည္း ေက်နပ္ပါတယ္။ အဲဒီဆုရရွိတဲ့ အတြက္ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ တုိင္းျပည္နဲ႔ လူမ်ိဳးအက်ိဳးကို တတ္ႏုိင္ ေလာက္ စြမ္းေဆာင္မယ္ဆိုတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ခုိင္ခုိင္မာမာ ခ်ေစခဲ့ပါတယ္။

ေမး။ ။ အခ်စ္ဂ်ာနယ္မွာ ပါခဲ့တဲ့ ကဗ်ာ ေရးေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ကိုေစာေဝရဲ႕ခံစားခ်က္ကို သိခြင့္ရမလား။

ေျဖ။ ။ ကဗ်ာလုိ႔ မေျပာဘဲနဲ႔ အႏုပညာ ဖန္တီးတယ္လုိ႔ ေျပာင္းလုိက္ရင္ အဲဒီေမးခြန္းကို က်ေနာ္ေျဖမယ္။ အခု က်ေနာ္ အႏုပညာေတြကို ဖန္တီးျဖစ္ခဲ့တယ္။ က်ေနာ္ ပန္းခ်ီလည္းဆဲြျဖစ္တယ္၊ ကဗ်ာလည္းေရးတယ္၊ ပါေဖာမန္႔လည္း လုပ္တယ္၊ အင္စေတာ္ေလးရွင္း ေတြလည္း လုပ္တယ္ေပါ့။ က်ေနာ္ဖန္တီးခဲ့တဲ့ အႏုပညာရပ္တုိင္းဟာ က်ေနာ့္ရင္ထဲ၊ က်ေနာ့္ ဦးေႏွာက္ ထဲမွာ ဘာကို အလံလႊင့္ထူၿပီးေတာ့ ခိုင္ခုိင္မာမာ စိုက္ထူထားသလဲ ဆုိတာ အမွန္တရားပါ။

အဲဒီအမွန္တရားက က်ေနာ္ တေယာက္တည္း ႀကိဳက္တဲ့ အမွန္တရားမဟုတ္ဘူး။ အာဏာရွင္ တေယာက္တည္း ႀကိဳက္တဲ့ အမွန္တရားမဟုတ္ဘူး။ ပိုက္ဆံရွိတဲ့လူေတြ ႀကိဳက္တဲ့ အမွန္တရားလည္း မဟုတ္ဘူး။ တကမၻာလံုးက ႀကိဳက္တဲ့ အမွန္တရား ဆုိတာကို က်ေနာ္ အနီးစပ္ဆံုး ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးေတာ့၊ အဲဒီအလံကို လႊင့္ထူၿပီးေတာ့ အဲဒီအမွန္တရားမွာ အေျခစိုက္ၿပီးေတာ့ တကယ္ အမ်ားျပည္သူ ခံစားရတဲ့ ခံစားမႈေတြကိုပဲ က်ေနာ္ ေဖာ္ထုတ္တင္ျပတယ္၊ ဖန္တီးခဲ့တယ္လုိ႔ပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

Read More...